Juletræs Kokos Toppe

Nu da julen snart banker på vores dør, synes jeg, at mine ellers helt almindelig Kokos Toppe skulle laves som små juletræer!

                     
Her får du opskriften som svarer til 15 store eller 30 små Kokos Toppe

Du skal bruge:
100 gr smør (ikke margarine)
4 mellemstore æg
2 dk sukker (gerne rørsukker hvis du foretrækker det)
400 gr kokosmel
Reven skal af 1 citron eller 2 lime
Saften fra 1 citron eller 2 lime
Ca 200 gr god mørk chokolade til bund og pynte på kagen
Lidt frysetørrede hindbær
Xmas Green pastafarve
Spiseligt glimmer

Sådan gør du:
Smelt smøret
Bland æg og sukker i en skål og rør det til en luftig masse
Tilsæt kokosmel, citron- eller limeskal, saften fra citron eller lime og smøret.
Tilsæt pastafarven lidt efter lidt til det har den grønne farve du ønsker.
Lad massen stå og hvile i ca. 10 min. 
Sæt ovnen på 175 grader varmluft
Form på en plade med bagepapir Juletræs toppene i enten 15 store eller 30 små.
Kan første med hænderne eller med en ske
Bag toppene midt i ovnen 12-15 min. for de store og 8-10 min. for de små

Stil Juletræs toppene til afkøling
Dyp derefter bundene i smeltet mørk chokolade
Læg dem ned på bagepapir til chokoladen er størknet
Så kan du pynte på toppen med smeltet chokolade, frysetørrede hindbær.
Slut af med at drysse lidt spiseligt glimmer udover toppene

Klar til at spise og mums de smager godt!



Kommentarer

Populære opslag