Chokoladelagkage m/Jordbær Creme og Caramel Dulce de Leche

Denne Chokolade Lagkage ser jo helt fantastisk og meget krævende ud, men den er simpelthen så let og kan laves hvis du pludselig for uventede gæster......... jeg har også snydt lidt, men hvad gør det bare der kommer en lækker kage ud af det, og det vil jeg love dig for der gør!

Lagkagen passer til ca. 10-12 personer

Det skal du bruge:
1 stk Chokolade-lagkagebund - den fra Odense Marcipan
1-1 1/2 plade Marabou Schweizer nød
1/2 liter piskefløde
Jordbær Creme fra Odense Marcipan Odense Marcipan webshop
1 ds kondenseret mælk m/caramel Dulce de Leche
300 gram flotte jordbær (danske hvis muligt - ikke let om vinteren)
Usaltede pistacienødde (krymmel)
Usaltede hele flotte grønne pistacienødder Exotic Mix
Lidt af Dulce de Leche caramel (gemmes til pynt)
1 stk. Lagkagefad 
1 stk. sprøjtepose

Sådan gør du:
Marabou-chokolade smeltes over vandbad eller i micro-oven 2 min ved 900W
Fløden piskes dejlig luftig og den afkølede chokolade blandes i og vendes forsigtigt.
Jordbær Creme fra Odense Marcipan gøres klar - tager 5-6 min.

Så er vi klar til at lægge lagkagen sammen.
Første lagkagebund smøres med Dulce de Leche og derefter kommes 1/2-delen chokoladeblandingen på. Næste lagkagebund kommer du Jordbær Cremen på og de sidste lagkagebund gør du som med den første - det er korrekt at du skal afslutte med chokolade-blandingen.

Gem lidt af chokolade-blandingen og smør de på kanterne, så du kan få pistiacie-krymmel til at hænges fast. Krymmel kan undlades hvis du synes, men ellers kan jeg anbefale en tur til Torvehallerne i Exotic Mix, som har de mest fantastiske produkter til bagning.

Nu skal du skære jordbær ud i halve stykker og pynte lagkagen med disse i en mønster du synes er pænt. Jeg er begyndt i en cirkel udefra og arbejdet ind mod midten.  Brug din fantasi og kreativitet til lige det mønster du kan lide.

Til sidst bruger du lidt af den gemte Dulce de Leche - kommer det i en sprøjtepose og pynter ovenpå kagen i et mønster efter egen fantasi og drys med hele usaltede pistacie-nødder (de flotte grønne fra Exotic Mix).

Laagkagen kan du sagtens lave dagen før de får gæster - faktisk bliver den kun bedre af det.

Velbekommen og håber du nyder kagen.

Jeg har et samarbejde med Exotic Mix i Torvehallerne Kbh, så såfremt du køber noget ved ham fra mine opskrifter, må du meget gerne nævne min blog, så han man måle på, hvor meget det giver, at have et samarbejde med os kagebloggere. Tak for hjælpen.

Kommentarer

Populære opslag