Hindbær/Vanilje Cupcakes med Hindbær Guf - til BABYSHOWER

Hindbær er for mig indbegrebet af sommer med sol, varme og is - og til en is hører der Hindbær Guf til - det smager bare så godt, så nu er det også kommet på en af mine cupcakes.

Ideen fik jeg da jeg skulle holde Baby Shower for min datter, hun venter sig en lille prinsesse, så alt skulle være lyserødt........ også kagerne!

Du er meget velkommen til at prøve opskriften.


Stemningsbilleder fra en rigtig hyggelig Baby Shower for min dejlig datter 


Der bliver ca. 18-20 almindelig størrelse Cupcakes af denne portion.

Hindbær/Vanilje Cupcakes med Hindbær-Guf
Du skal bruge:
2 æg
300 gr. sukker
300 gr. hvedemel
3 tsk. vaniljesukker
2 tsk. bagepulver
1,5 dl mælk (kan udskfites med Kokosmælk)
100 gr. Råmarcipan
200 gr. smeltet smør
250 gr frosne Hindbær
200 gr god hvid chokolade
Lyserøde sukkerhjerter til pynt

Sådan gør du:
Pisk æg og sukker til en luftig masse.
Riv marcipanen og rør det i æggemassen. 
Tilsæt de tørre ingredienser og pisk det sammen med mælken
Vend det smeltede smør forsigtigt ned i dejen til massen er ensartet blank.
Kom de frosne hindbær i en frostpose og knus dem med en kagerulle.
Hak den hvid chokolade groft.
Bland hindbær og chokoladen i dejen.
Fyld dine cupcakeforme op (2/3-dele) 
Bag den midt i ovnen ved 175 grader uden varmluft i ca. 20. min.
Lad dine cupcake køle af i bageformen, da de så bedre holder formen.

Merenque frosting
Du skal bruge:
400 gr. flormelis
2 dl pasteuriserede æggehvider
Lidt hindbær ekstrakt (samme flasker som frugtfarve fra supermarked)

Sådan gør du:
Alle ingredienserne blander i en skål og piskes til det er helt stift. Pisk ved højeste hastighed. 
Hindbær-ekstraten kommer jeg først i når massen begynder at stivne.
HUSK at bruge frostifngen med det samme, da den ellers falder sammen. 
Sprøjt dine afkølede cupcakes med tyl 1M eller hvad du nu har.

Pynt med sukkerhjerter.


Kan stilles i køleskab. Falder dog en lille smule sammen i Merenque-frostningen efter et døgn, men de smager stadig fantastisk.

God fornøjelse med bagningen og jeg kan kun sige mums mums!

Kagehilsner fra Charlottes Cupcake Bakery

Kommentarer

Populære opslag